מאמרים, מאמרים

דלתות כניסה לבית כנסת

ענף הבנייה המתפתח מביא עמו שינויים ועיצובי מבנים רבים מאוד. לרוב בנייני דירות וכדומה יהיו דומים האחד לשני. אך ישנם גם כאלו שאמורים להיראות ייחודיים ועל כן התצורה שלהם שונה ומעניינת. כשמדברים על התצורה מתכוונים למבנה הכללי של המבנה וכמובן לרהיטים מסביבו ובתוכו. דלתות כניסה תמיד היו ונשארו פריט מעורר עניין ביופיים ומורכבותם. דלתות כניסה לבית כנסת הינם כאלו ואף יותר מכך. הבית כנסת כמבנה  נחשב לייחודי בנוף וצריך להיות הוא מעוטר בצורה מכובדת כיאה למקום. על כן דלתות כניסה לבית כנסת ייבנו באופן פרטני ובעיצוב תואם את מטרות המקום.

אילו עיטורים קיימים עבור דלתות כניסה לבית כנסת ?

אם נשוטט בין בתי כנסת באזור מגורינו, או אם נציץ בכמה סגנונות קיימים באתרי האינטרנט דרך מנועי החיפוש, נגלה עולם שלם של סגנונות עיצוב המגלם קטגוריות שונות מתחומי עיצוב רבים. כלומר, דלתות כניסה לבית כנסת יכולות להיות רבגוניות. הסיבה לזאת הינה קודם כל מהסביבה בה ממוקם בית הכנסת. למשל, באזורים נידחים במדינות שונות חומרי הבנייה יהיו מסוג מסוים וכך גם תיבנה הדלת של המקום.

אך באם המבנה דורש נראות ספציפית, ניתן יהיה לעצב את הדלת באופן אישי. את הרעיונות להקמת דלתות עבור בתי כנסת אפשר לקחת דרך מבנים קיימים. נוכל תמיד לקחת ממקומות שונים ולראות במו עינינו את הסגנונות הקיימים. יחד עם זאת, במקומות שמייצרים דלתות אלו ישמחו להראות לנו קטלוגים ובהם כל הפריטים שיכולים לצאת תחתם. כמו תמיד ניתן יהיה לקיים מפגש אישי עם אחד מיועצי הדלתות הקיימים בכל חברה כך שמכל הבחינות נקבל מידע הולם עבור הדלת החדשה שתפקוד את אותו בית כנסת.

אם נרצה להתעמק בסגנון העיצובי הייחודי של כל דלת, נהיה חייבים לדעת כיצד בית הכנסת עצמו מעוצב בשביל להקים דלת תואמת. כמובן שבמקום ציבורי שכזה לא נרצה לראות דלת שלא קשורה כל כך לחלל שבפנים. במוסדות ובמרומות ציבוריים כמו כאן, חשיבות ההתאמה חייבת להיות ערך עליון בעת תהליך רכישת המוצר. בנושאים שכאלו אם כך ההיוועצות עם אותם אנשי מקצוע לגבי דלתות כניסה לבית כנסת תהיה לטובתנו.

אם נרצה לסכם ולומר, ניתן יהיה להניח כי את משימת רכישת הדלת אשר תפתח את השער למקום המקודש ביותר, נבצע ביעילות ובחכמה. להשפעות של הדלת המעוצבת יהיו השלכות על כל העיצוב הקיים של סביבת בית הכנסת ומשום כך האחריות תהיה עלינו.