מאמרים, מאמרים

הוראות, תחזוקה ונקיון של דלתות כניסה

בעלי בתים רבים חיים את חיי השגרה שלהם אשר קשורים לתפעול המשפחה, לבריאותם וכמובן להשגים הכלכליים בחיים. אך יחד עם זאת, חשוב לתחזק את הבית שלנו כדי לשמור עליו ובשביל שהשהייה בו תהיה נעימה הרבה יותר. כאשר נדון על דלתות הכניסה נוכל די מהר לראות כי באם לא נתחזק אותן בצורה טובה, המצב עלול להחמיר מה שיכול להיאלץ אותנו להחליף את הדלת ולרכוש חדשה. כדי לא להגיע למצב זה מוקדם מהצפוי, שמירה על הוראות תחזוקה יחד עם ניקיון הדלת במרווחי זמן קבועים תועיל לנו מאוד.

מה חשוב לנו לזכור בעת תחזוקת וניקיון דלתות הכניסה שלנו ?

דבר חשוב מאוד אותו יש להבין בטרם נתחיל במלאכה הינה ההבנה איזו דלת או איזה סוג של דלת קיימת בשטחנו? לפעמים שימוש לא נכון בחומרי ניקוי יכול ליצור נזק כאמור ועל כן ההתאמה בין הכלים בהם נשתמש לבי הפעילות על גבי הפריט חייבת להיות גבוהה.

בנוסף לזאת חשובה גם ההכרה במטרות התחזוקה. במהלך השנים יהיו מקרים בהם נרצה לתחזק את דלת הכניסה ברמה התפקודית, כלומר בדיקת צירים, בדיקת הידית, דפנות הדלתות וכדומה. במקרים אחרים נרצה לבצע תחזוקה ברמת הנראות של הדלת – שינוי העיצוב, צביעה, שינוי ידיות לכאלו מעוצבות ועוד אפשרויות אחרות.

בין אם נחליט לבצע את אחד מהשניים או את כל הפעולות המקביל, כדאי מאוד כי נתכנן את התקציב שעומד לרשותנו לצורכי המשימות הנ"ל. תכנון טוב יועיל ברכישת החומרים עמם נעבוד ולפעמים בכדי להביא בעל מקצוע שיסייע בליטוש ושדרוג הדלת עצמה. לפעמים נשים לב במהלך העבודה כי התקציב אותו הגדרנו מראש איננו מספיק. במקרים שכאלו נחווה בוודאי תסכול רק משום שזה יפנה אותנו לאופציה הבאה והיא רכישת דלת חדשה.

כדי להימנע ממקרים הנ"ל חשוב מאוד לתכנן עלויות עוד טרם התחלנו את הביצוע של התחזוקה הניקיון או כל פעילות אחרת. כמו כן באופן שוטף כדאי מאוד כי נשמור על הדלתות שלנו במהלך היומיום. כך נוכל למנוע בכלל מצב של תחזוקה מיותרת אשר תצריך מאתנו בזבוז זמן יקר וכסף מיותר.

כפי שנוכל לראות, ישנן הוראות ו"חוקים" רבים אשר באים במטרה לסייע לנו לצלוח עבודות תחזוקה של דלתות כניסה מעוצבות שונות. אם ניצמד לדברים ולא נתעצל בחיפוש אחר האלמנטים הטובים עמם נעשה את העבודה, נצליח לתחזק את הדלת שלנו כך שתישמר ותשמש אותנו בצורה טובה מאוד.

קרא עוד: דלתות מתכת לבית | דלתות כניסה מיוחדות