מאמרים, מאמרים

כל מה שרציתם לדעת על דלתות

כאשר אנו מתארחים בבית בו מעולם לא נכחנו, מבלי לשים לב נחלק "ציון" למראה שלו עוד טרם נכנסנו אליו באופן מעשי. הדבר יתבצע בדרך כלל מיד לאחר ההבחנה בדלת הכניסה ובסביבה הקרובה אליה. כמובן שגם לדלתות הפנימיות בבית השפעה על איכות הנראות אולם לדלתות הכניסה השפעה רבה יותר. כמובן שלכל דלת משמעות בפן הבטיחותי וכך שני המאפיינים הללו (העיצובי והבטיחותי) מאפיינים כל דלת ודלת ומגלמים את אופיין הייחודי המתבטא בכל בית.

מה עלינו לדעת בעת רכישת דלת כניסה לבית שלנו ?

עוד לפני שמתקין הדלת הגיע להרכיב את הפריט, עלינו להבין כמה דברים חשובים שיסייעו לנו לרכוש דלתות בצורה חכמה. הדבר הראשון והחשוב מאוד הינו הבנת מטרת רכישת הדלת. האם תשמש היא כדלת כניסה בבית פרטי שיהיה פתוח ואשר יפנה לחצר חיצונית? האם הדלת צריכה להיות בעלת מאפיינים בטיחותיים ספציפיים בשל מאפייניה של סביבה מסוימת? האם נרצה לרכוש דלת מעוצבת בצורה ייחודית מבדרך כלל?

מענה הולם על שאלות אלו יקל מאוד את הרכישה עצמה. כמובן שכדי לענות על שאלות אלו ואחרות בצורה נכונה נוכל להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום. כיום נמצא חברות רבות המציעות שירותיהן המקצועי עבור כל מי שמחליט לרכוש דלת. כך נוכל לדעת כל אשר רצינו על דלתות (חיצוניות ופנימיות) בצורה הוליסטית.

ברמה הבטיחותית, חשוב להפנים את היותה של דלת כניסה עוצמתית בעלת מראה הולם ומרתיע, ככזו אשר תרחיק פושעים שיחשבו להיכנס דרכה. למראה הדלת בלבד השפעה רבה על הרחקת גנבים מדירתנו. כמובן שאם לא- על הדלת להיות בעל מנגנונים יעילים ותקינים שימנעו פריצה לבית. את זאת יש לבדוק גם כן בטרם הרכישה של הדלת. לעיתים בעת כניסה לבית חדש קבלן הדירה יתקין את הדלת עצמה. מכיוון שגם כך אנשים אשר רוכשים דירה חדשה ממעטים להוסיף כספים על הוצאות שאינן נראות מהותיות, הדבר יכול להוביל להתקנת דלת שלא תעמוד בסטנדרטים העיצוביים והבטיחותיים כאחד, מה שיכול להוביל לתסכול רב בעתיד.

כמובן שבהיבט העיצובי כל אחד יכול לבחור את עיטור הדלת שלו. כיום חברות רבות מציעות עיטורים ועיצובים רבים וההיצע רב ואותו ניתן למצוא בכל מקום. לכן בחירת עיצובה של הדלת שלנו יכול להיעשות בקלות דרך התרשמות מהקטלוגים שיהיו פזורים באתרי האינטרנט השונים של כל חברה המייצרת והמשווקת דלתות כניסה ודלתות פנים.

קרא עוד: דלתות שריונית חסם | דלת חוץ