מאמרים, מאמרים

מה עדיף – דלת פלדה או דלת מעץ

עיצוב בתים רבים באשר הם, נקבע ע"פ מספר מדדים רב. ישנם פרמטרים שונים הנלקחים בחשבון כאשר נדון כיצד עלינו לעצב את פנים הבית ואילו פריטי ריהוט יירכשו עבורו ומדוע. כאשר נדון בשאלה מה עדיף – דלת פלדה או דלת מעץ, נוכל ללכת לאיבוד בטרם נקבל את ההחלטה. ישנם סגנונות רבים מאוד בכל הקשור לדלתות כניסה ואנו נהיה חייבים להיות מאוד מדויקים בהיבט הזה. הסיבה היא כי לדלת עצמה יש מרכיב קריטי בנראות הבית כולו. היא חייבת לשקף את מה שנראה בפנים הבית ועל כן אם נשאל עצמנו מה עדיף לנו, האם דלת פלדה או דלת מעץ, נצטרך להבין קודם מה הסגנון הקיים או העתיד להתקיים.

כיצד נדע להחליט בין רכישת דלת פלדה או דלת מעץ ?

כפי שכבר נטען, מומלץ להבין מה יהיה הסגנון הקיים בבית מבחינת העיצוב והנראות. האם רוב הריהוט יהיה בסגנון כפרי / עתיק? האם בעיצוב מודרני? באם התשובה היא הראשונה אזי דלת עץ תתאים בוודאי יותר. באם ענינו על חלק השני של השאלה אזי דלת פלדה תתאים יותר לעיצוב המודרני.

יש להבין, כי כדי להבין מה עדיף – דלת פלדה או דלת מעץ, לא תהיה לנו תשובה אחידה. ישנם אנשים המעדיפים סגנונות הנבנים מפריטים ישנים, בהקשר כפרי יותר כאילו היה הבית בקתת עץ אירופאית. בסגנון זה רוב המוצרים יהיו דמויי עץ והטכנולוגיה מאפשרת ייצורם ללא כל בעיה. לעומתם, אנשים המתגוררים בבתים רוצים להיות בעלי סגנון עכשווי ועל פי כך רוכשים את פריטי הריהוט שלהם. לדיירים אלו יהיו דלתות כניסה מפלדה משום שאלו יתאימו לעיצוב המודרני הזה.

בין אם נרצה דלת פלדה או דלת מעץ, חשוב כי נכיר שישנן אפשרויות נוספות רבות. תמיד מוטב כי ניוועץ עם אנשי מקצוע המשווקים את הדלתות ונכיר כיצד נוכל לרכוש את דלת הכניסה שלנו בצורה חכמה. כלומר, גם אם יש לנו תצורת עיצוב ברורה בבית, נוכל לרהט סביבה דלתות כניסה שונות שיעניקו ייחודיות לאזור הכניסה. אם כך, לאו דווקא שנראות מסוימת תחייב דלת כניסה מסוימת.

אם נרצה לסכם נוכל בקלות לומר שאין דרך אחת טובה להחליט מה עדיף – דלת פלדה או דלת מעץ. אולם, מעבר על הקיים לנו בבית יחד עם קבלת עזרה והכוונה מקצועית מפי אנשים המעורים בתחום דלתות כניסה מעוצבות, יואיל לנו מאוד בבחירה נכונה בסופו של דבר.